Ganska fånigt


"Jag hissar svenska flaggan, utan att vara rasist. 

Jag firar Sveriges nationaldag, utan att vara rasist. 
Jag sjunger Sveriges nationalsång, utan att vara rasist. 
Jag älskar mitt land Sverige, utan att vara rasist. 
🇸🇪 Kopiera det här om du törs, jag törs!!!🇸🇪🇸🇪 😍😍😍"
 
När någon skriver så här på facebook blir jag alltid lika förundrad. Inte tusan är det någon som sagt att man är rasist för att man vill hissa svenska flaggan och inte heller för att man firar nationaldagen.
Ännu mer fånigt blir det när någon skriver om nationalsången som om det vore en sång folk lite till mans gick runt och sjöng.
Nej och inte fan är man rasist för att man älskar sitt land.
 
Var kommer alla dessa märkliga ställningstagande ifrån? Har någon sagt åt folk att de är rasister för att de hissar flaggan?
Knappast. De som skriver det här, och i synnerhet dagen efter ett terrordåd, gör det för att det dumt niog gått på alla sjuka föreställningar om bla muslimer.
 
Vore det inte bättre att skriva att man hjälper sina medmänniskor vilket land de än kommer ifrån för att man inte är rasist.
Jag kräks i munnen när jag ser vilka som klickat på gillaknappen och tänker tyst för mig själv att det finns inte mycket i de skallarna.