Och kvällen blev rena julafton!

En granne i huset intill hade en svart spegel och en tunna hon ville bli av med. Ville jag kunde jag få dessa i dag.
Sagt och gjort jag skyndade dit så fort jag kommit hem efter kolonin . Spegeln var fin och kan hängas på en dörr och tunnan blir fin att ha i mitt uterum i nya bostaden.
Men sedan visade det sig att hon  också hade en massa kläder som blivit lite för trånga för henne och hon tänkte sälja plaggen på loppis men om jag ville fick jag kolla först om där var något jag ville ha.
Grannen vet om min taskiga livssituation och hon vet att kläder är en stor bristvara hos mig.
 
Resultatet av besöket hos grannen blev; Sex par jeans a 10 kr, Sju olika blusar, tröjor, toppar, en tvättkorg, en flätad korg, en bricka att ha till hundarna när de äter, ett par låga röda gummistövlar och två par converse samt en sprillans ny taklampa.
Pris för hela kalaset blev 270 kr!
 
Snacka om julafton! Det var många år sedan jag ägde mer än två par jeans och det var också mycket längesedan jag hade flera på skor. Gummistövlar har jag saknat under lång tid då mina gamla gick sönder för något år sedan.
 
Tyvärr fick jag svårt att andas hemma hos grannen och fick skynda mig hem för att det inte skulle förvärras.
Men jösses jag har för tillfället kläder så det räcker ett tag nu och skor och gummistövlar.
 
Så denna kväll blev rena julafton för mig
 
Jag är så glad och lättad. Ett bekymmer mindre att våndas över.
All Star Canvas Ox Sneakers Bildresultat för taklampa Barcelona