Fortsättning på cykelbekymret

 
Idag fick jag ännu ett meddelande på messenger och orden där fick mig att återfå lite tro på mänskligheten.
 
"Så XXX  🙂
Efter ca kl 8.00 imorgon är din cykel på xxxxxx klar. Ring dem först för att vara säker. Adressen är xxxxxx. Jag har svårt att frakta den till dej så du får ta en långpromenad med vovvarna.
Den är 3 växlad, med en fast cykelkorg och ny led-belysning 🙂
Hoppas du får god nytta av den 🙂
Ta med dej munskydd, där doftar mycket av olja och gummi.
Kram"
 
Förstå nu att en människa jag inte mött öga mot öga på flera år ändå så osjälviskt och utan att önska något i gengäld faktiskt känner att hen vill hjälpa mig och gör det.
Och jag vet att det finns änglar i världen, jag har bara mött alldeles för få.
Denna person är en riktig ängel. 
Jag är stum och jag är glad.I morgon ska jag hämta cykeln och det kommer att kännas både overkligt och konstigt.
Men jag är glad. Mycket glad.