Gårdagen

 
Jag är fortfarande förstummad. Greppar inte riktigt att det finns så snälla människor, som inte tillhör ens familj men som ändå bryr sig, som väljer att hjälpa en fattig sate som mig.
I går gick hundarna och jag till det ställe där cykeln fanns redo. Cykeln jag fått till skänks av en osjälvisk och fantastisk människa.
Väl framme stod innehavaren på stället redo och jag fick se denna röda, helt nyrenoverade cykel med nya däck, ny sadel, tre växlar, ny cykelkorg och cykelljus till vintern. Oc h inte nog med det, mannen i butiken räckte över 200 kr och sa;
Detta är från XXXX, du förstår det finns inget lås på cykeln så du måste köpa ett nytt.
Och vad säger en? Vad gör en? Jag hade precis fått en cykel till skänks och så får jag också hjälp till ett cykel-lås!
 
Jag kan fortarande inte riktigt ta in det men i mitt vardagsrum, tills det beställda låset kommer, står en fin cykel och påminner mig om att det trots allt finns änglar.
 
Jag har beställt två lås och ämnar göra det svårt för hugade cykeltjuvar. 
 
Tack allra finaste xxxx .
Tack från djupet av mitt hjärta.