Intressant, verkligen intressant


På min gamla blogg skrev jag några gånger om fel och brister hos socialförvaltningen, dock aldrig om den i min stad.
Jag blev glera gånger anklagad och utskälld för att jag "skriver ner en hel yrkeskår". Märkligt nog kunde jag en tid senare och under ca två månaders tid, läsa om två allvarliga missförhållanden där barn var inblandade.
I min lokala tidning läser jag denna tidiga morgon följande rubrik;

"Allvarligt missförhållande drabbade barn.  En handläggare har flera gånger brustit i sitt arbete vilket drabbade barn i behov av stöd."

Så till och med min lokala tidning "skriver ner" socialförvaltningen. Seriöst, är det nu jag ska skratta eller gråta över påhoppen?
Ingetdera, jag väljer att bara sorgligt skaka på huvudet.
NoBoyToy

Att Socialtjänsten ägnar sig åt barnmisshandel (nej, ingen överdrift alls) är väl allmänt känt vid det här laget? Skickar man barn till pedofiler, kvinnomisshandlare, barnmisshandlare, djurplågare, drogmissbrukare och andra kriminella män med ursäkten att de "faktiskt" är barnens pappor så...?