Mitt i natten

 
I tre månader nu, sedan björkpollenhalterna började stiga, har jag vaknat varje natt med denna vidriga smärta i bröstet/bröstkorgen. En smärta som de flesta nätter vandrat upp mot käken och halsen och ut i armarna samt gett mig en fruktansvärd huvudvärk.
De flesta nätterna har jag suttit skakande och gråtande under nära två timmar innan det gett med sig och jag kunna sova igen.
Läkaren har skrivit ut medicin mot magsyra, vilket inte hjälpte sedan mot magsår vilket inte heller det  hjälpte.
Det tog tid att utröna vad denna smärta berodde på.
Idag vet jag att det är pollenhalterna som skapar detta.
 
I kroppen finns slemhinnor överallt. Har man MCS svullnar dessa och hos mig reagerar näsa och hals först (och ständigt) men också magens slemhinnor reagerar och när det blir för mycket, som vid höga pollenhalter då brakar det loss ordentligt.
Att vara galet överkänslig kan ge många och svåra symptom och jag hade oturen att få just halsbränna/bröstsmärta från helvetet. 
 
Också i natt sitter jag vaken och väntar ut det onda men gräspollenhalterna håller på att minska i min landsända så för tillfället är smärtan uthärdlig även om den gör det svårt att sova.
Jag har mycket sömn att ta igen när detta är helt över.
Nu har jag varit vaken sedan klockan 03.00 och snart kan jag uppsöka sovrummet och sova några timmar till.
Och snart är den värsta gräspollentiden över här och jag kan återfå hela nätter med sömn. Ljuva tanke.