En rättighet att få ha sex?

 
 
Något måste vara galet i denna kvinnas skalle. Riktigt galet.
 

"Katie är orolig att hennes son, som lider av autism, aldrig kommer få uppleva sex. 

– Jag vet inte om det är rätt i min situation, vad ska jag göra? Ska jag släppa det eller ska jag låta honom uppleva sex? sa hon i en intervju med författaren Kathy Lette, skriver brittiska Metro."

Att ha autism ger inte personen rätt att ha sex. Det är ingen rättighet. inte för någon varken med eller utan autism! Att utnyttja en annan människa är inte heller någon rättighet.

Nu vet jag inte om sonen i texten också är förståndshandikappad eller om han tillhör oss normalstörda men det spelar faktiskt ingen roll. 

Också förståndshandikappade har sex. Några klarar inte penetrations-sex men jag kan lova att många av dem har sex på sitt eget sätt. Några lite mer framåt har, jo det är sant, gruppsex, de byter partner både avigt och rätt, några är bisexuella och några homosexuella. Tro mig, jag vet efter att ha arbetat under många år i omsorgsverksamheten. Funktionshindrade par finns, en del är förlovade, några är sambos, några är särbos.  En del har one-night stands och en del har till och med sex inför öppen ridå. 

Det kvinnan i texten kan göra, vilket är det allra bästa, är att stötta sonen i hans sociala liv. Se till att han träffar kompisar av båda könen och har en aktiv fritid sedan sköter resten sig själv. Och skulle det inte göra det så är det ingen rättighet att varken få sex eller ens få uppleva det en enda gång. 

Hade kvinnan tänkt på samma korkade sätt om det gällt en funktionshindrad flicka? Skulle hon då övervägt att anlita en man att inviga dottern i sexlivet? Jag tror inte det. 

Tänk om alla föräldrar skulle tänka på samma sätt? De kanske har ett blygt barn som inte vågar ta kontakt. Ok. då ringer vi en prostituerad. De kanske har ett barn/ungdom som inte har några kompisar, som alltid sitter ensam, då ringer man en prostituerad så ungdomen åtminstone får uppleva sex. Som om det vore en rättighet.

Kvinnan i texten har ett fullkomligt absurt sätt att tänka. Skäms säger jag och famlar efter spyhinken.