Snart ...

 
Snart slipper jag diska mer än efter mig själv,
snart slipper jag skura dasset efter mer än mig själv,
snart kommer jag endast att tvätta min tvätt och därmed minimeras tiden i giftrummet,
snart kommer jag att laga mat åt endast mig,
snart slipper jag sura miner varje gång jag säger att jag är sjuk eller berättar om någon galen reaktion,
snart slipper jag gå till affären nästan varje dag,
 
snart slipper jag känna det sorgliga att trots vad jag än gör och har gjort
så är jag inget värd,
ingen man behöver fråga något om
än mindre hur jag mår eller om hen kan hjälpa mig på något sätt,  fast jag ligger i soffan helt utslagen
och snart slipper jag känna mig ointressant och betydelselös
 
snart slipper jag känna det som om jag stör i mitt eget hem
 
 
och jag slipper bära sopkassar varje dag
 
 
snart snart snart 
ska jag försöka hitta mitt eget värde igen