Söndag morgon

 
Det bor ett lugn och en stilla ro i somliga söndagsmorgnar. Hundarna sover och jag sitter med öppen balkongdörr (tills jag måste stänga den pga dofterna från tvättstugan) dricker mitt kaffe framför datorn och låter morgonen gå i ett långsamt tempo.
Sådana morgnar finns inga tankar på varken svek eller lögner och dem jag saknar bleknar mer och mer.
 
Sonen har fått bostad. Äntligen! Han har väntat så länge, alldeles för länge, men bostadsbristen är stor i min stad och för unga människor blir det svårt.
 
För egen del känner jag mest ett stort hurra. Jag kommer äntligen att slippa matlagning, skura dass efter andra och släpa hem mat dag efter dag, något jag för övrigt skulle sluppit för längesedan. Mindre tvätt blir det och därmed färre besök i tvättstugan. Tjohej!
 
Nu måste jag  och kan jag också flytta från detta tvättstugeområde som är fullkomligt förgiftat av parfymerat sköljmedel.
Två lägenheter har jag sökt och hoppas jag har turen att få en av dem.
En marklägenhet med uteplats och inglasat uterum. Gott om förvaring inne, bra planerad, fin utemiljö och överhuvudtaget ett trevligt område som bara ligger ett stenkast där jag bor nu. Löjligt nära till lilla trädgården får jag också om detta går i lås.
Så nu håller jag tummarna för att det äntligen ska bli min tur.
 
 
 
 
 
 
 
NoBoyToy

Håller också tummarna!