Gårdagens exponering

 
I går, efter avslutad sk aktivitet på stöd- och matchning/jobb- och utvecklingsgarantin/vuxendagis där jag under två timmar exponerades för doftande schampo och balsam samt allt annat som fanns i lokalen sedan tidigare, var jag redan då ett vrak med huvudvärk, värkande leder och muskler, svullen över magen, trötthet och allmän sjukdomskänsla, det som kallas för influensasymtom.
 
Resten av dagen gick i vilans tecken och det enda jag orkade göra var att fixa lite mat åt hundarna och mig och så klart gå ut med djuren. 
 
Idag vaknade jag av ett konstant flöde från näsan trots att jag var  fullständigt igentäppt, näsan svullen både inuti och utanpå, skallen värkte, tjut och pip/sus i skallen, andningen krävde bricanyl och jag mår i skrivande stund riktigt dåligt.
Sådana exponeringar ger också andra jobbiga symtom fast då på det mentala planet. Jag tappar all lust till att göra något, vill bara dra mig undan allt, försvinna och vara helt osynlig. Tankarna blir mörka och tunga, deppigheten kommer rusande och får mig att tänka på hur värdelös och obetydlig jag är. Meningslösheten jag redan lever med blir ännu värre, ensamheten och känslan av att kroppen och hjärnan är i ett fullständigt kaos kommer att sitta i under resten av dagen.
 
Jag är nedstämd, ledsen, förbannad på allt och alla och ser just nu ingen mening med något alls,
OCh detta var ändå bara en exponering under två timmar.
Tänk om de som vägrar att förstå faktiskt kunde förstå hur det var när jag exponerades under hela arbetspass och flera dagar i veckan ...
 
Hur svårt är det egentligen att förstå?
Jag bara undrar ...