Stöd och matchning vilken bluff!

 
I går sa kvinnan hos min leverantör att det endast skulle vara några stycken i lokalen idag.
Kliver in genom dörren bara för att finna att några stycken för henne är för mig en hel grupp.
Tre kvinnor och två män samt jag befann sig där samtidigt, Det är för mig en grupp. Jag som blev sjuk av att vistas med två kollegor samtidigt när jag arbetade förväntades då vara i samma lokaler som fem andra personer! Vilken idioti.
En kvinna hade ett väldoftande schampoo och balsam i håret, fick jag veta, men vad de andra hade eller inte hade vet jag inte och orkade för övrigt inte fråga alla.
Problemet är att ett väldoftande schampo är för mig alleles tillräckligt.
Så efter en stund insåg jag att detta inte skulle fungera alls och låtsades leta arbete men satt mest och stirrade på datorskärmen med trötta ögon. Helt utan att se något av värde.
 
 
Däremot fick jag veta; att sitta vid leverantörens dator, det är just det man gör där och inte så mycket mer.
Det den sk leverantören gör på detta ställe är inte mer än finns där så att säga och med finns menar jag kroppsligt närvarande.
Det jag gör där kan jag göra tusen gånger bättre hemma i min egen bostad och då utan störande saker som parfymerade människor.
Jag lämnade stället innan tiden gått ut, förklarade att jag hade huvudvärk och inte mådde särskilt bra.
 
Det förstår jag,min vän, svarade kvinnan.
Vän? 
Nej du
vän är du verkligen inte
Du är bara en lustig sk  "leverantör" som inte gör ett skvatt egentligen
men storebror staten har bestämt att jag ska tvingas delta i detta menlösa vuxendagis för att
jag ska kunna överleva och jag ska låtsas leta arbete jag inte ens kan ta eller få.
Vad är meningen med det?
 
Det  blev en långsam promenad hem med tung andning och en värkande skalle och sen än långsam promenad med hundarna.