Dagen D

 
Idag sker det. Idag skriver jag kontrakt på min nya bostad.
Och om knappa två månader flyttar jag bort från sköljmedelsgiftet och avgaserna, bort från allt som stinker från
grannarna och från trappstädningen.
En vinst i livet. En dröm, en viktig sådan, blir nu verklighet. 
Att komma bort från det fula och stinkande betonghelvetet kan göra återstoden av livet lite bättre.
Även om jag aldrig blir fri från MCS så slipper jag några av de värsta reaktionerna. Bara det är guld värt för mig.
 
De flesta i min närhet har inte velat förstå hur sjuk jag faktiskt blir. Nästan ingen har velat lyssna och många har mött mig med ilska och hårda ord. Men enligt dem själva har de inte gjort något fel.
Trots mängder av information, massor av förklaringar så har inget gått in.
Det är bara jag som är dum.
 
Men en får lära sig att överleva utan stöd. hjälp eller förståelse precis som en får lära sig att leva utan människor som endast vill stjälpa en.
 
Mitt fortsatta liv ska bli en fest och ni är inte bjudna.