En psykolog eller terapeut hjälper säkert.

DEF MCS LOGGA
 
 
Sonen flyttade hemifrån, efter lång väntan, en väntan son gjorde mig ännu sjukare eftersom jag tvingades bo kvar där jag får kraftiga mcs-reaktioner.
Sonen flyttade och jag hjälpte honom att sätta ihop möbler, vika ihop alla kartongerna i hans, med parfymerat skräp nystädade lägenhet.
Nya möbler stinker av kemikalier och naturligtvis blev jag ordentligt sjuk under flera dagar efteråt.
Hade börjat hämta mig lite när det var dags för ett möte på bostadsföretaget för att skriva kontrakt på min nya lägenhet. Kvinnan där stank av parfym och hela stället var fullt av gamla parfymer från andra besökare.
 Jag blev sjuk igen och fick svårt med andning och annat.
 
Sedan kom den äldste på besök, jag var fortfarande mycket påverkad av besöket hos bostadsföretaget och när symtomen började dra sig tillbaka åkte vi till Brösarp, sönerna och jag, tyvärr i en dieselbil och just dieselbilar är inte bra för mig. Nya jobbiga andningsbevär kom som ett brev på posten. 
Sonen åkte hem i måndags. Idag är första dagen jag känner att symptomen håller på att minska, andningen har lättat lite och tröttheten börjar ge med sig. Jag sov hela dagen igår, fullständigt orkeslös. Orkade bara ta ut hundarna på de nödvändiga promenaderna.
Jag är inte helt ok ännu. Svetten forsar, skallen tjuter och piper och andningen är stundtals tung och jobbig.
 
När kemikaliepåverkan börjar lätta och/eller under tiden kan man få gråtattacker och bli mycket nedstämd.
Det är kemikalierna som ställer till det i hjärnan och ger dessa symptom. Det går inte att värja sig mot detta eller andra reaktioner. Det är som att trycka på en knapp och allt forsar fram. Det är fruktansvärt jobbigt.
När det väl är över blir en som vanligt igen.
Det är egentligen inte så svårt att förstå, dvs om man vill förstå och lära sig om denna galna sjukdom.
Vill man inte det eller ens försöka ser man istället den MCS-sjuka personen som något katten släpat in.
Jag är något katten släpat in för delar av min familj.
De har aldrig gjort något fel men å andra sidan har det inte gjort något annat heller så...