Brev till en förövare

 
I morgon är det fars dag. Jag ämnar inte gratulera dig för den saken då du aldrig varit någon far till dina barn, inte på något sätt men i slutet av detta brev kommer du att få en gratulation men då av helt annan karaktär.
Du förstår, det finns händelser i en människas liv som sätter så stora spår att de aldrig försvinner. De finns kvar som kännbara ärr under huden och ibland spricker de upp och blöder. Ofta gör de ont. Det är en känsla mycket svår att värja sig mot.
 
Jag var hos polisen för några dagar sedan för att anmäla det du gjorde mot mig för flera år sedan. Jag hade äntligen vaknat upp och insett att jag borde anmält dig direkt efter du tog dig rätten att förgripa dig på min kropp.
Det  fanns såklart massor, för mig då godtagbara, anledningar till varför jag lät bli att anmäla dig.
Först och främst barnen. Jag tänkte att de inte skulle uppleva sin fader i fängelse och jag tänkte på mig själv, att jag just då inte skulle orka med allt en anmälan skulle föra med sig och vet du en sak till, jag var så jävla dum att jag till och med tänkte på dig och dina föräldrar! På vad en anmälan, rättegång och följande domslut skulle göra med dig och slutligen genom allt detta tänkte jag åter igen på barnen.
 
Under lång tid efteråt drömde jag mardrömmar om dig. Jag råkade väcka sonen många gånger, som undrade varför jag skrek och jag bortförklarade allt med att jag bara drömt något otäckt. Det var ju sant men jag sa aldrig vad och vem jag drömt om. Jag skyddade dig i så många år och jag skyddade mina barn från sanningen om dig, deras far.
 
Det gör jag inte längre. Jag kommer aldrig mer att skydda dig.
Men hur tänker en man som tvingar ner sin fd kvinna i sin i förväg preparerade säng. En säng som hade handbojor vid varje sängstolpe. Alltså hade du planerat dina handlingar innan den dag jag skulle låna din dator. En man som hade ett nytt förhållande, som delade säng med en ny kvinna. Vet hon vad du gjorde samtidigt som du var tillsammans med henne? Vet de andra kvinnorna? Kattis, Kajsa och Eva. Vet dom vad du gjorde?
Hur tänker en man som låser fast sin fd kvinna med handbojor i sin säng och sedan sätter sig ovanpå hennes bröstkorg? Hur tänker en man som hör kvinnan, dvs mig, att böna och be om att du ska sluta, att du ska släppa loss mig, att du ska tänka på barnet som sitter i ditt vardagsrum och tittar på TV? Hur tänker en man som med våld, och jo det är en våldshandling och ett frihetsberövande att låsa fast en annan människa utan dennes medgivande,hur tänker en man, som trots att kvinnan förtvivlat försöker sparka dig, som inte vågar skrika för barnet, då nio år, sitter i rummet intill och hon är livrädd att barnet ska komma springade och se alltihop?
Jag vågade inte skrika för hur skulle jag förklarat för barnet, den vidriga syn han då skulle mötas av?
Men du brydde dig inte om varken sparkar eller böner om att du skulle sluta med det du höll på med.
Istället sitter du kvar på min bröstkorg och knäpper du upp dina byxor, tar fram ditt äckliga lilla kön, den kroppsdel du tänker med och du försöker tvinga det in i min mun. Du daskar ditt kön i mitt ansikte och slutligen lyckas du tvinga det in i min mun.
Du slutade inte förrän jag grät hejdlöst. Du släppte inte loss mig förrän jag var översköljd av tårar och jag tackar idag högre makter för att barnet inte hörde eller såg något. 
 

Våldtäkt är ett av de allvarligaste sexualbrotten. Den som med våld eller hot tvingar en annan person till en sexuell handling som är allvarligt kränkande döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra och högst tio år.

Den sexuella handlingen kan vara samlag, men också andra sexuella handlingar som på grund av tvång eller andra omständigheter är allvarligt kränkande kan leda till att en person döms för våldtäkt.

Att låsa fast någon mot dennes vilja och sedan tvinga in sitt kön i offrets mun räknas som grov våldtäkt samt olaga frihetsberövande.

Sexuellt tvång är när någon genom tvång har genomfört en sexuell handling. Någon kan dömas för sexuellt tvång om den sexuella handlingen inte är allvarligt kränkande. Är handlingen allvarligt kränkande är det en våldtäkt.

Straffet för sexuellt tvång är fängelse i högst två år. För grovt sexuellt tvång är straffet fängelse i lägst sex månader och högst sex år.

Olaga frihetsberövande är ett brott som kännetecknas av att någon berövar någon friheten genom att till exempel bortföra eller inspärra denne utan stöd för detta i lagen. Brottet kan i Sverige ge fängelse i lägst ett och högst tio år. BrB 4:2. Om brottet bedöms som ringa är straffet böter eller fängelse i högst två år.

Om jag anmälde dig när jag tänkte det första gången så hade du fått fängelse. Jag hoppas du förstår det. precis som jag hoppas du förstår att du inget annat är än en misogyn, kvinnohatande våldtäktsman och genom ditt agerande kan du sälla dit till skaran som består av Timell och Kronér samt alla andra män som tror sig har rätten att göra som de vill med kvinnors kroppar.

Du är och förblir en våldtäktsman. Det är sanningen om dig och den kommer att följa dig genom resten av ditt liv.

Det är intressant att se hur du skriver på din facebook, saker som att "män som våldtar inte är riktiga män." 
Vad tycker du att din handling gör dig till? En riktig man?

Nä du, du är precis som alla dem det skrivits om i media och  på nätet under hela #metoo- kampanjen. Du är en av alla män som tar sig rättigheter, som med våld kränker en annan människa kropp och själ. DU ÄR EN AV DEM!

Du är inte helt dum så jag förmodar faktiskt att du inser att du kunde fått fängelse för din handling. Det är bara att läsa ovan så ser du.

Jag har hållit tyst så många år. Jag gör det inte längre och idag vet alla som kände dig förr. Dina barn vet också.
Jag förstår ju att dina vänner och din släkt inte har en aning om vad du är för person men kanske anar de lite ändå med tanke på att ingen kvinna stannar med dig en längre tid. 
Däremot undrar jag om du har intelligens nog för att förstå vidden av det du gjorde? Hur dina handlingar har påverkat mig så mycket att jag genom det aldrig mer vill ha en relation med en man. Aldrig mer. Det du gjorde förstörde den sista tro jag hade på det som kallas kärlek och jag har varit singel sedan den dagen och kommer också att så förbli. Jag är så äcklad över dig och det du gjorde men du har säkert sett dig själv i spegeln och förlåtit dig själv och därmed är allt bra för dig. Hur tror du ina barn ser på dig som pappa och man?

En pappa och en man som tar sig rätten att med våld tvinga ner sin fd kvinna, deras mamma, i sängen och sedan förgripa sig på henne?

Jag undrar med viken rätt du utförde dessa vidriga handlingar? Tyckte du att du hade rätt till det för att vi hade gemensamma barn? För att vi tidigare haft en relation? För att du är man?

Du är ingen man. Du är en förövare. En sexuell förgripare. En våldtäktsman

Nu kommer jag till själva gratulationen. Som jag skrev tidigare har jag pratat med polisen om det du gjorde.
Jag vet att det rubriceras som våldtäkt/grov våldtäkt samt olaga frihetsberövande. Och jag vet att du kunde fått fängelse för det.

Jag har alltså pratat med polisen och du kan skatta dig lycklig för jag var några år försent ute med min anmälan och ditt/dina brott är nu preskriberade.  Du kan inte fällas och du kan inte heller kallas till varken förhör eller inledande förhandlingar.

Du kan alltså inte straffas för att du med våld tryckte in ditt vidriga kön i min mun. Så du har verkligen anledning att fira nu och om du inte är helt blåst så anar jag ett det funnits en viss oro hos dig under "metoo-kampanjen, men behåll den oron för jag håller inte längre tyst om vad du gjorde.

Jag fick rådet att prata med kvinnojouren om händelsen. Jag kommer att göra det också. 

Så grattis till att dina brott nu är preskriberade. Grattis till att du kom undan och som vanligt inte behöver stå för några av dina handlingar.

Grattis till att du är en misogyn förövare och det kommer du alltid att vara.

Finns det något mänskligt i dig så ber du åtminstone dina barn om ursäkt men jag tvivlar på att du är man nog att stå för det du gjort.

 

 


 
 
#metoo - mäns våld - våldtäkt - övergrepp