Jobb och utveckling Kostnad på det?

 
Sjukskriven två år. Uppsagd från arbetet pga sjukdom.  Utsparkad från Försäkringskassan. Arbetslös under ett år och nu är jag utstämplad och ett sk socialfall. Dvs, jag får överlevnadspengar från socialen, vilket en verkligen inte överlever på alls. Hade jag ägt några mattor i mitt hem hade jag förmodligen fått tugga på mattfransarna en del dagar.
Ingår i den fina jobb- och utvecklingsgarantin och träffar ett par gånger en sådasn som tidigare kallades för jobbcoach men numera benämns som leverantör, av vad det har jag ingen aning om.
 
På ett helt år har AF inte gjort ett dugg för att finna något till mig, inte ens något jag kan testa. Ett helt år!
Nu vet jag förvisso att det är omöjligt att finna något med tanke på min galna överkänslighet men AF har inte ens talat om ett det kan finnas en möjlighet till studier som kanske, kanske kan leda till ett arbete.
 
Fast om jag skulle kunna studera, på distans och med fortsatt aktivitetsstöd så måste jag fortsättningsvis få hjälp från soc och det är där det kan brista helt. Soc säger nämligen oftast nej och att leva på den fåniga summan som kallas för aktivitetsstöd är omöjligt och då faller allt.
 
Jag har inga större förhoppningar men måste gå i deras ledband så långt det är möjligt.
 
Det intressanta är dock att allt detta kunde jag fixat på egen hand, dvs om AF sa att det finns en möjlighet istället för att AF ska bekosta en dyr leverantör vilket faktiskt kostar mig och andra skattebetalare.
 
Fortsättningen ska bli intressant att se.
 
I måndags roade jag mig med att söka igenom ca 20 olika jobbsajter för att se om det fanns ett enda litet arbete jag skulle kunna ta.
Jag kammade noll.