Lycka är ...

 
.... att ha ett eget låsbart förråd där cykeln får plats.

Ingen kan komma in för att lufta däcken eller sno ventilgummi
och ingen kan stjäla cykeln eller krascha cykelkorgen.
 
Fördelarna med att bo en marklägenhet är många och förrådet är en av dem.
 
Fler fördelar är så klart uteplatsen,
egen ingång, ett inglasat uterum,
slippa dofterna från grannar eller stinkande trappstädning
och så ett stort förråd/klädkammare i lägenheten och gott om garderober.
 
Nästan som att bo i ett litet hus.
Jag är helnöjd.
 
Och som det ser ut har den "berömda" förvaltningen tydligen förstått,
med hjälp av läkarintyg, att jag måste bo kvar för att inte riskera en försämring, och därmed kan de inte klaga på hyran och sno 900 spänn från den ynkliga summa jag ska leva på.
För så var det, jag uppmanades att söka annan bostad som skulle vara 900 kr billigare.
Om jag inte gjorde det så skulle jag få bekosta de 900 kr ur egen ficka och den är ju som bekant väldigt tom.
 
Att jag nyligen flyttat och inte hade några poäng eller att bostadsbristen är stor här, det spelade ingen roll.
Socialförvaltningen i ett nötskal. stjälpa i stället för att hjälpa.