Den ena idioten efter den andra ....

Det var en ren slump att jag kikade in i mailboxen. Jag får så sällan mail att jag inte kollar den särskilt ofta men nu var det ett mail från den där käcka sk leverantören, dvs den som tidigare kallades för jobbccauch.
Avtalad tid är i morgon kl 15.00 och eftermiddag är det för att jag inte ska utsättas av andra människors parfymerade kroppar eller kläder.
Men nu skulle det komma en syokonsulent till stället och en sådan måste alla träffa för det har farrbror staten bestämt och då måste också jag göra det, trots att jag på egen hand nu håller på med att kolla upp ev möjligheter till studier och redan har haft kontakt med både Komvux och VLC.
När jag frågade om anledningen till detta fick jag en mindre föreläsning om hur bra och hur himla trevlig syokonsulenten är vilket för övrigt är ganska ointressant för mig. 
 
Jag har tvättat idag så gränsen för att jag ska bli arg, irriterad och i det närmaste be människan i luren att flyga och fara någonstans, den är väldigt låg idag. Jag är kraftigt påverkad då de som tvättade före mig hade roat sig med att dränka sina textilier i stinkande sköljmedel så ilskan ligger på lut så att säga. Redan när jag läste mailet kände jag hur förbannad jag var på väg att bli. Det är en mindre trevlig reaktion av kemikalier som retar din kognitiva förmåga.
 
Nåväl, jag förklarade för den käcka damen att jag verkligen inte kan infinna mig där kl 8.45 och verkligen inte om det finns andra människor i lokalen men det är uppenbarligen svårt för många att förstå allvaret och rätta sig efter det.
 
Efter en stunds diskuterande fick jag iaf igenom att jag ska försöka infinna mig där kl 13.00 istället och jag förstod på hennes luddiga tjafs att det kommer att vara andra där samtidigt så det blir ju intressant att se hur den dagen kommer att bli.
Just nu vill jag bara skrika era förbannade idioter förstår ni ingenting?
 
Och sedan att sända mig ett mail idag om något som ska ske i morgon det är ju riktigt illa! Ingen framförhållning överhuvudtaget. Jag kunde missat det mailet. Jag hade ju redan en tid bokad. Det finns telefoner i huset vad jag vet.
 
Jag är redan trött på det här vuxendagiset och tvivlar starkt på att det kommer leda till något bra.