Fredag för den fattige

 
Kokte linser igår. Gör vegetariska biffar av dem idag. Billigt och faktiskt nyttigt också.
För att få till lite mer som är billigt och nyttigt har jag satt röda och gröna linser på groddning.
Det får bli ett tillskott i salladen sedan.
Besökte den lilla affären som denna vecka säljer purjolök för 5 kr styck. Forslade hem några sådana och tänkte att kokt purjolök med ostsås är gott gärna med en sallad tilll och har jag sedan några linsbiffar i frysen blir middagen komplett.
Uppdatering; Det blev 32 st linsbiffar som nu ligger fint placerade i frysen. Det blir många middagar för en fattig.
 
En gör så gott en kan för att få ihop tillvaron.
Förr tvingades jag arbeta som en galärslav, var aldrig ledig, hade i princip ingen senester, allt för att få ihop den tillvaron. Tack och lov är den tiden över och är maten för tråkig, för äcklig eller bara jäklivt värdelös så drabbar det ju bara mig. 
Jag kan äta nudlar flera dag i veckan för att överleva om det krävs. Det är varken gott eller nyttigt på något sätt men gör att en fattig sate kan överleva.

Men snart har jag linsbiffar. Ett helt gäng.